De CMO-club

'In oprichting'
Op dit moment is de CMO-club (regio Zuid) in oprichting.
De eerste bijeenkomst zal naar verwachting plaatsvinden in oktober 2024. Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact op met Rob Scheepers (zie hieronder).

Scope
De CMO-club is er voor iedereen die eindverantwoordelijk is voor strategie, marketing en marketingcommunicatie bij één of meer vestigingen van een technisch innovatief bedrijf (high tech en/of maakindustrie, MKB+). Binnen onze club wissel je ervaringen en expertise uit met gelijkgestemden, door over thema's uitdagingen en cases te praten op het gebied van strategie en marketing en die op dat moment actueel zijn binnen jouw organisatie of bij één van de andere deelnemende bedrijven. Bij de CMO-club kun je sparren over onderwerpen en dilemma's waarvoor je intern de juiste sparringspartners niet vindt. Reflectie en uitwisseling van kennis en ervaring is juist bij deze thema's bijzonder waardevol. 

Het concept
De CMO-Club komt 6 keer per jaar bij elkaar tijdens ochtendsessies, die starten met een informeel gezamenlijk ontbijt. Deelnemers zijn om toerbeurt gastheer/gastvrouw. De locatie wisselt dus. Het onderwerp van de bijeenkomst wordt ingebracht door de gastheer of gastvrouw en betreft een thema, dilemma of uitdaging dat herkenbaar en representatief is voor alle deelnemers. Samen wissel je hierover (in subgroepen) ervaringen en expertise uit, met als doel elkaar te helpen bij de uitoefening van je functie. De gesprekken leiden tot een concreet uitgewerkt advies, waarmee je je voordeel kunt doen. De ochtend wordt (voor zover mogelijk) afgesloten met een rondleiding door het bedrijf.

Voor wie
Leden van deze club zijn proactieve CMO's en Marketing Managers die open staan om van anderen te leren, en zelf willen bijdragen aan het succes van de andere leden.  Ze werken bij maakbedrijven in de hightech-industrie, zowel OEM-ers als toeleveranciers. De eerste CMO-Club wordt opgezet in de regio Zuid. Je kunt lid worden als je bedrijf zich bevindt binnen een uur reisafstand van Eindhoven.
Elke bijeenkomst wordt een actuele case ingebracht door één van de leden. In subgroepen wordt de case vervolgens uitgewerkt tot een concreet advies waarbij elk van de leden zijn/haar ervaringen inbrengt. De thema's die besproken worden komen uit de praktijk van de deelnemers en zijn zeer divers.

Onderwerpen
Onderstaand voorbeelden van onderwerpen die aan bod zouden kunnen komen. Als gastheer of gastvrouw kies je zelf voor een thema of onderwerp, dat op dat moment actueel is en om aandacht vraagt.

• Hoe pas ik mijn marketingstrategie aan op nieuwe internationale markten?
• Hoe ga ik om met het spanningsveld tussen R&D, Marketing & Sales?
• Welke online marketingstrategie past bij onze groei-ambities en hoe implementeer ik die?
• Hoe creëer ik draagvlak bij de aandeelhouders voor mijn marketingstrategie?
• Hoe gaan we van offline naar online?
• Welke route volg ik bij het bewerken van een nieuw marktsegment?
• Welke rol geef je sustainability binnen je branding?

Voordelen

• Sparren met gelijkgestemden in een veilige omgeving
• Leren van elkaars ervaringen, inzichten en expertise
• Effectiever en succesvoller uitoefenen van je functie
• Persoonlijk groeien en een betere manager worden
• Snoept weinig tijd af van je werkdag
• 'Aanschuiven': alles wordt voor je georganiseerd

Sluit je aan
Word ook lid van de CMO-Club!
Wil je lid worden of vrijblijvend een bijeenkomst bijwonen?
Als aspirant-lid kun je de eerste bijeenkomst vrijblijvend deelnemen en op die manier kennismaken met ons concept en de andere (aspirant-)leden.

Meer informatie
Wil je meer weten over onze club, neem dan contact op met Rob Scheepers en maak een kennismakingsafspraak.